- Forside
- Informationer
- Betingelser
- Betingelser når du køber
-
Populær
-
-
Populær
-
Populær
-
Populær
-
Betingelser når du køber
Oplysninger om fortrydelses- og reklamationsret fremgår af denne ordrebekræftelse - se nedenfor.
Definitioner:
Aftalens parter
"Køber" anvendes om den fysiske person, som hovedsagelig handler uden for sit erhverv, og som ved afgivelse af en bestilling til AURO.dk afgiver et tilbud om køb og levering af bestemte varer.
AURO.dk anvendes i det følgende både om den fysiske eller juridiske person, som ved ordrebekræftelse accepterer købers bestilling og sælger de bestilte varer, og om den hjemmeside hvorfra varer præsenteres og bestilles.
Produktinformation:
På AURO.dk oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail tilAURO.dk via info@auro.dk
Priser:
Alle priser er inklusiv 25% moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer.
Bestilling:
Præsentation af varer sammen med en pris på AURO.dk er ikke et bindende tilbud, men blot en opfordring til at gøre tilbud.
Købers bestilling af varer fra AURO.dk udgør ikke en bindende accept, men derimod et bindende tilbud til AURO.dk om at købe varen på de oplyste vilkår.
En bindende aftale mellem Køber og AURO.dk er først indgået, når AURO.dk ved en ordrebekræftelse accepterer det af Køber afgivne tilbud. Når du handler med AURO.dk indgås aftaler på dansk. Du skal være fyldt 18 år for at handle på AURO.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.
På AURO.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.
Hvis du vil se dine tidligere ordre, skal du klikke på "Opret konto" nær toppen af siden. Opret ny konto med dén email du tidligere har brugt ved ordrebestillingen. Hár du allerede oprettet en konto skal du bruge dine tidligere fremsendte koder.
En anden mulighed for at modtage kopi af ordrebekræftelse er at sende en mail til info@auro.dk.
Betaling:
De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL) som det kun er dig og PBS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Ved køb med Dankort eller kreditkort trækkes beløbet først fra din konto når varerne sendes fra Økomaling.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Der tages ikke gebyr ved betaling på AURO.dk
Risikoen for hændelig undergang eller forringelse:
Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i Købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til Køber.
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret):
AURO.dk yder ifølge købeloven 24 måneders reklamationsret fra fakturadato på fabrikations- og materialefejl (mangler). Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har eller burde have opdaget manglen ske til AURO.dk inden rimelig tid. Ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Vi har brug for følgende information når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Fakturaen skal fremvises til AURO.dk i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Ansvarsfraskrivelse og garanti:
AURO.dk har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre websites igennem links. Disse websites er uden for AURO.dk's kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.
Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem Køber og AURO.dk.
Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til Køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes Køber handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for AURO.dk's kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.
AURO.dk afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og Køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for Køber.
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret):
Meddeler Kunden AURO.dk, at Kunden har fortrudt sit køb inden 14 dage efter levering, tilbagebetaler AURO.dk det modtagne beløb.
OBS: Fortrydelsesretten gælder for alle standardprodukter, mens fortrydelsesretten IKKE GÆLDER for de maskinblandede COLOURS FOR LIFE farver eller for andre færdigblandede farver, som ikke er standardvarer. Spørg os gerne, hvis der er tvivl.
Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse. Ved returnering bedes du bruge Post Danmark - ikke alternative pakke distributører. Da det gør det muligt at spore varen hvis den skulle blive væk under returforsendelse. Du bør sende varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris. Vi anbefaler at du sender varen retur som forsigtig pakke med Post Danmark.
Du kan også fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen.
Disse returregler gælder alle varer solgt som fjernsalg til private - det gælder ikke varer solgt til virksomheder. Kun uåbnede varer tages retur. Ved returnering af uåbnede og ubeskadigede varer efter udløbet af fortrydelsesretten på 14 dage, fratrækkes et returneringsgebyr på 25 % af salgsprisen.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.
Eneste omkostning du har når du fortryder, er portoen/fragten for at sende varen tilbage til os.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
I finder standardfortrydelsesformularen her
Forbehold for ændringer:
AURO.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.
Leveringstider:
I praksis sker levering fra dag til dag eller i løbet af nogle få dage, men hvor det gælder varer, som er i restordre, vil levering - afhængig af varen og mængden - ofte ske i løbet af nogle få dage - men i sjældne tilfælde indenfor nogle uger, da visse varer kræver levering på palle, og dermed leveres sammen med de større partier, som følgende modtages. Alternativt kan der altid aftales en leveringspris fra ordre til ordre, når varer er i restordre.
Misbrug:
Misbrug af AURO.dk medfører politianmeldelse.
Klagevejledning
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”
Links:
E-mærket AURO.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.
PBS - Pengeinstitutternes Betalings Service
FDIH / Forbrugerrådet
Forbrugerstyrelsen
Forbrugerstyrelsen - med karakterbog over onlinebutikker
Forbrugerrådet
Forbrugerinformation